donderdag 9 juli 2009

Met blijdschap geven wij kennis ...

Het eerste deel van DE klus voor 2009 is geklaard: de interimrapportage van de Nationale Verkenning Digitale Duurzaamheid, Toekomst voor ons digitaal geheugen, heb ik nog net voor de komkommertijd op internet kunnen zetten (zie linkerkolom).

Een collega vroeg me of ik er tevreden over was, en daar had ik geen kant-en-klaar antwoord op. Je hoopt altijd op meer: meer concrete handvatten, meer duidelijke actielijnen. Maar als één ding duidelijk is geworden in dit hele traject dan is het wel dat de werkelijkheid heel veel verschillende gezichten heeft en dat het werkveld nog erg jong is, dat ideeën nog niet uitontwikkeld zijn. 'We denken met zijn allen nog steeds te analoog,' zei een NCDD bestuurslid daar laatst over.

Maar het is een begin, een eerste inventarisatie van hoe Nederland ervoor staat qua duurzame toegankelijkheid - en dat over de hele breedte van de publieke sector: wetenschap, cultuur, overheid.

Het woord is nu aan jullie, lezers: kom met commentaar, met suggesties en ideeën over hoe we die Nederlandse infrastructuur moeten inrichten. Meld je aan voor de werkconferentie van 18 september en doe mee aan het debat.

Ik ga nu een paar weken vakantie houden, ook op de blog. Ik wens ons allen een mooie zomer en tot in augustus!

Geen opmerkingen: