vrijdag 2 oktober 2009

iPRES (1)

san-francisco-weather

'Bofkont!' mailde collega R.G. te T. toen hij hoorde dat ik morgenvroeg naar San Francisco vlieg voor de iPRES conferentie. En dat ben ik natuurlijk - tenminste, zodra ik die elf uur opgepropt in het vliegtuig heb overleefd. Zon, zee, palmbomen, Scott McKenzie's evergreen in het achterhoofd, dat kan niet meer stuk.

Hard werken wordt het ook. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in touw, zoveel mogelijk mensen spreken, zoveel mogelijk proberen te 'oogsten' aan informatie en ideeën.

En dan toch weer de helft moeten missen vanwege het fenomeen parallelsessies. Waarom zetten ze altijd sessies die ik hoog op mijn lijstje heb staan tegenover elkaar? Links een interessant Canadees project dat echt werk maakt van samenwerking met dataproducenten (een van de grootste uitdagingen waar we voor staan), en rechts het project TIPR, dat verschillende soorten repositories met elkaar wil laten samenwerken. Onmogelijke keuze, natuurlijk.

scottmckenzie Bij voorbaat ingepland is de 'krijgsraad' met de collega's van de Engelse Digital Preservation Coalition en het Amerikaanse NDIIPP - NDIIPP maakt vorderingen met een ´stewardship charter´ waar ik alles van wil weten.

'If you're going to San Francisco, be sure to wear some flowers in your hair ...'

Geen opmerkingen: